אופניים חשמליות יד שנייה – למה כדאי לרכוש?

אחד הדברים שהכי מרגשים את "טוני הרוכב" הוא דגמים חדשים של אופניים חשמליות, ובהתאם הוא מקפיד להביא לארץ את מיטב הדגמים של יצרניות האופניים הבולטות – אבל לא פחות מכך אוהב טוני לחדש אופניים יד שנייה ולמכור גם אותן. גם עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של האופניים עם המנוע החשמלי (מחיר נמוך, עלות אפסית לכל קילומטר, הגעה זריזה לכל מקום בלי להיתקע בפקקים ובלי לדאוג לחנייה, וכבונוס אנרגיות חיוביות וצמצום הפגיעה בסביבה) אופניים חשמליות יד 2 עשויות להיות פתרון מצוין, וכדאי תמיד לקחת גם אותו בחשבון.

בזכות המחיר

באופן טבעי הסיבה העיקרית להעדפת אופניים יד 2 על פני דגם חדש – שמטבעו מושך את העין יותר מאשר זוג אופניים שכבר עבר כך וכך קילומטרים – היא המחיר הנמוך יותר. אמנם גם האופניים החשמליות החדשות אינן יקרות, ובוודאי שלא ביחס למכונית או לקטנוע, וממילא מי שעובר להתנייד באמצעות אופניים בעלות מנוע חשמלי חוסך המון כסף מדי יום (דלק, חנייה) ובאופן כללי (אין צורך בביטוח יקר וברישוי שעלותו גם כן גבוהה, וגם הטיפולים התקופתיים זולים יותר) – אבל למי שרוצה מקסימום תועלת במינימום השקעה, אופניים חשמליות יד שנייה הן אופציה מעולה.

בזכות הניצול המקסימלי של משאבים

רבים וטובים וגם רבות וטובות עוברים ועוברות להתניידות באמצעות כלי רכב חשמליים אישיים משיקולים אקולוגיים. המודעות לאחריות שיש לכל אחד ואחת מאיתנו כלפי כדור הארץ, והרצון להשאיר לדורות הבאים עולם שאפשר לחיות בו ברווחה, גורמים לכך שביותר ויותר החלטות שאנחנו מקבלים בחיים לפקטור האקולוגי יש משקל נכבד יותר – וכשמשווים אופניים חשמליות חדשות לאופניים חשמליות משומשות במצב טוב, לאופציה השנייה יש יתרון משמעותי בהיבט הזה. למעשה, שימוש נוסף בפריטים (ReUse) הוא אחד משלושת עקרונות הקיימות המרכזיים (ביחד עם Reduce, כלומר הפחתת הצריכה, ו-Recycle, מחזור), ומבטיח ניצול מלא של המשאבים שהושקעו בייצור האופניים.

בזכות הייחודיות

שוק האופניים החשמליות הוא שוק צעיר יחסית, אבל גם כך כבר יש בו דגמים קלאסיים שלא מיוצרים יותר, והדרך היחידה להשיג אותם היא אם מחפשים אופניים יד שנייה. באופן כללי קניית אופניים חשמליות יד 2 מקנה ייחודיות, ובעולם שבו לאיכות זו יש משקל נכבד – זוהי סיבה נוספת לכדאיות הרכישה דווקא של הזוגות הלא חדשים והפחות נוצצים (אבל לא פחות איכותיים!)

בזכות הביטחון

הדאגה העיקרית של בעלי האופניים החשמליות היא מפני גנבים שחומדים את כלי הרכב האטרקטיביים כל כך. אופניים חשמליות יד שנייה נתפשות כפחות כדאיות לגניבה, כך שגם מבחינה זו יש להן יתרון על פני הדגמים החדשים.

בזכות האחריות

מאחר שטוני הרוכב אוהב לחדש אופניים יד 2 – גם בגלל האתגר המקצועי שטמון בכך, גם לנוכח השיקול האקולוגי וגם כי בדרך זו הוא מרחיב את מעגל הרוכבים על האופניים החשמליות (עם אנשים שלא היו קונים אופניים חדשות בגלל המחיר אבל כן יכולים להרשות לעצמם אופניים משומשות במצב מצוין) – הוא מעניק אחריות מלאה על כל זוג יד 2. כמובן שעוד קודם לכן הוא מוודא שכל המערכות השונות באופניים תקינות, ואת אלה שלא הוא מחליף או מתקן, כך שבסופו של דבר אתם תוכלו לרכב על אופניים עם אופי ויופי של מחיר בראש שקט כשאתם יודעים שהבלמים, הצמיגים, הסוללה, המנוע ושאר רכיבים, כולם כמו חדשים.