לאוהבי אקסטרים – אופני הרים חשמליות

אפשר להתלהב מהן (אופני הרים חשמליות מספקות ביצועים מסחררים) ואפשר להסתייג מהן (ישנם רוכבי שטח ותיקים שמעקמים את האף כשהם נתקלים במעלה ההר באופניים עם מנוע חשמלי) – מה שבטוח, ההתפתחות המואצת של שוק האופניים החשמליות גורמת לכך שהציבור הרחב יוכל ליהנות מעוד ועוד אפשרויות, ובמסגרת זאת ישנה מגמה בולטת של עוד ועוד דגמי אופניים בעלות מנוע חשמלי שמיועדות לרכיבה בשטח.

למי מתאימות אופני הרים עם מנוע חשמלי?

כאמור רוכבי שטח ותיקים שמן הסתם מצוידים בזוג אופניים איכותיות במיוחד עם כל השיפורים והשכלולים שנדרשים כדי לטפס על הרים, לדלג על ואדיות ולצלוח כל מכשול לא מתלהבים מהגרסה החשמלית של אופני ההרים. גם מי שמבחינתו רכיבה על אופניים בהרים נועדה קודם כל להפעיל את כל השרירים ולאמץ את הגוף לא בהכרח ייהנה מאופני שטח חשמליות. לעומת זאת אם אתם אוהבי אקסטרים, חובבי טיולים ורוצים לטפס על הרים ברמת מאמץ שאתם קובעים – אופני הרים חשמליות הם בדיוק מה שאתם צריכים.

עוד כדאי לקחת בחשבון שאופניים מקטגוריה זו מאפשרים גם רכיבה על כבישים, כך שמדובר בכלי רכב רב תכליתי שבנוסף להזרמת האדרנלין כשמגיעים לשטח גם הופך את החיים היומיומיים לנוחים יותר.

מה מאפיין אופני שטח חשמליות?

אופני שטח חשמליות כוללות גלגלים גדולים יחסית (לרוב 27.5 אינץ' או אפילו 29 אינץ') שמספקים יציבות ויכולת עבירות גבוהה, כידון רחב שתורם אף הוא ליציבות ולשליטה גם בתנאי שטח בעייתיים, שלדה קשיחה (יותר מבאופניים עם מנוע חשמלי שמשמשות רק לרכיבה בעיר), זרוע מומנט לקיבוע ציר המנוע ובולמי זעזועים איכותיים במיוחד כדי ליצור שיכוך מלא.

בדרך כלל מתאפיינות אופני ההרים החשמליות במשקל גבוה יחסית, ועוד המלצה היא להצטייד בסוללה חזקה של 48 וולט כדי להעניק מקסימום כוח לאופניים. אם אתם מתכננים טיולים ממושכים בהרים, כדאי שגם כמות המטען החשמלי (שנמדדת באמפר-שעה) תהיה גדולה יחסית.

מה אפשר לעשות עם אופני הרים חשמליות ומה פחות?

המנוע של אופני ההרים החשמליות מוגן כמובן מפני האלמנטים השונים שעלולים לפגוע בו כשאנחנו יורדים מהכביש אל השטח, אבל גם כך אופניים חשמליות פחות מתאימות לאזורים מסולעים (בגלל הסכנה למערכות החשמליות של האופניים). גם כניסה למים מן הסתם אינה מומלצת עם אופניים בעלות מנוע חשמלי. לעומת זאת שבילי 4X4, סינגלים ושדות הם מסלולים אידיאליים לאופני שטח חשמליות ומספקים חוויה אקסטרימית כיפית במיוחד. אופניים חזקות יכולות להתמודד גם עם שיפועים חדים יחסית שנראים בהתחלה בלתי עבירים, ובסך הכל כשעולים על אופניים חשמליות המיועדות לרכיבת שטח נפתחות בפנינו אפשרויות רבות מאוד ויש לנו בחירה בין שלל מסלולים מסעירים.

מהם המותגים המובילים בתחום אופני ההרים החשמליות?

עולם האופניים החשמליות מתפתח ללא הרף כאמור, וגם תחום אופני ההרים עם המנוע החשמלי נמצא במגמת התרחבות וכל הזמן צצים דגמים חדשים שמתאימים למטרה ספציפית זו. בין המותגים הבולטים בתחום אופני השטח החשמליות ניתן לציין את קונינג רוק (Koning Rock) ואת קונינג הוגו (Koning Hugo) וכן את הייבייק סדורו (Haibike Sduro) והייבייק אקסדורו (Haibike Xduro).